پر کردن دندان با لیزر

پر کردن دندان با لیزر در شیراز

پر کردن دندان با لیزر یکی از روش‌های جایگزین دندان از دست‌رفته، تلقی می‌شود. مسلما با پیشرفت تکنولوژی، سرعت و دقت برای دندانپزشکان در اولویت قرار گرفت. به همین علت استفاده از لیزر درمانی به عنوان روشی مرسوم، مورد استفاده قرار گرفت. در ترمیم دندان با لیزر (LASER)، از تابش پرتوهای باریک نور استفاده می‌شود. این پرتوها به صورت متمرکزی توسط دستگاه لیزر روی بافت نرم (لثه) و بافت سخت (دندان) تابانده می‌شوند. این تکنولوژی برای جرم‌گیری و سفید کردن دندان نیز کاربرد دارد.

تمامی این خدمات در مطب تخصصی دکتر مریم امیدی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی، به بیماران ارائه می‌شود. در این روش با دستگاه لیزر بافت‌های آسیب‌دیده و خراب، تراشیده و جدا می‌شوند. حفره ایجاد شده در اثر این مراحل نیز با استفاده از مواد پرکننده دندان، پر می‌شود.

پر کردن دندان با لیزر در شیراز

امروزه در شهرهای مختلف مانند شیراز، امکان پر کردن دندان با لیزر نیز فراهم شده‌است. در کلینیک دکتر مریم امیدی با استفاده از دستگاه لیزر، مراحل عصب‌کشی و پر کردن با دقت بالا انجام می‌شوند. این مراحل ممکن است در کلینیک‌های مختلف به روش‌های متنوعی ارائه شوند؛ اما به طور کلی دقت و سرعت بالا، از ویژگی‌های این روش هستند. همان‌طور که می‌دانید برخی از دندان‌ها دارای مشکلات و خرابی بیشتری هستند. عدم توجه به بهداشت دهان و دندان، ممکن است سبب بروز این آلودگی و جرم روی دندان شود. پوسیدگی دندان نیز به همین علت ایجاد می‌شود.

مراحل پرکردن دندان به کمک لیزر

لیزر در دندان‌پزشکی برای پر کردن شامل مراحل مختلفی است.

• تخلیه بافت آلوده از طریق لیزر و سوراخ کردن تاج دندان برای عصب کشی
  • امکان شکل‌دهی دیواره‌های پالپ
  • عدم نیاز به بی‌حسی
  • تراشیدن دندان با دستگاه لیزر
  • خارج کردن بافت‌های پوسیده و آلوده از دندان
  • پر کردن دندان با مواد مخصوص
  • تنظیم شکل ظاهری دندان و پولیش

در هنگام پرکردن دندان با این روش، دیگر به ابزارهایی مانند دریل نیازی نیست. در نتیجه بیمار احساس راحتی بیشتری دارد؛ زیرا دیگر لزومی ندارد که لرزش ناشی از آن را تحمل کند. حتی گاهی از بی‌حسی موضعی نیز در این روش استفاده نمی‌شود.

مزایا و معایب پرکردن دندان با لیزر

پر کردن دندان با لیزر مزایا و معایبی دارد مثلا یکی از مزایای این روش، عدم نیاز به استفاده از ابزار دریل است. در این روش احتمال باقی ماندن عفونت در دندان کمتر از روش دستی است؛ زیرا تمامی مراحل با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌‌شوند. اگر پر کردن به صورت اصوالی انجام شود دندان به طور کامل ترمیم می‌شود. اما اگر پر کردن اصولی نباشد ممکن است در آینده کشیدن دندان لازم شود.

در شهرهای مختلف مانند شیراز با وجود کلینیک‌های تخصصی از جمله کلینیک دکتر مریم امیدی، این شیوه با استقبال مراجعه‌کنندگان مواجه شده است. ترمیم دندان با لیزر معایب خاصی ندارد و اکثر دندانپزشکان نیز این روش درمانی را توصیه می‌کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از کلینیک دکتر مریم امیدی، می‌توانید با شماره 07136494982 و یا 09032007974 تماس حاصل نمایید و نوبت ویزیت بگیرید.

هزینه پر کردن دندان با لیزر

هزینه پر کردن دندان با لیزر نیز مانند کشیدن و جرم‌گیری بر اساس تعرفه‌ها محاسبه می‌شود. این روش با استفاده از تکنولوژی روز دنیا انجام می‌شود. به طوری‌که حتی از آن برای جراحی لثه نیز می‌توان استفاده کرد. با توجه به نوع خرابی دندان، هزینه پر کردن آن با لیزر مشخص خواهد شد. اغلب به دلیل اینکه برای پر کردن با استفاده از لیزر زمان کمتری صرف می‌شود، هزینه کمتری نیز توسط بیمار پرداخت خواهد شد. بنابراین استفاده از روش‌های جدید برای بیمار نیز بسیار به صرفه هستند. اما باز هم نمی‌توان رقم دقیقی برای این روش در نظر گرفت. زیرا همه چیز بستگی به پروسه پر کردن دندان دارد.

امکان تخمین قیمت پر کردن دندان، تنها با معاینه دندان بیمار توسط دندانپزشک وجود دارد. از این رو برای اطلاع از هزینه‌های لیزر درمانی بهتر است به مطب پزشک مراجعه کنید. در این صورت با معاینه حضوری می‌توان قیمت را به صورت دقیق‌تری ارائه داد. این موضوع بستگی به قیمت تعرفه‌های دندانپزشکی و نوع خدمات نیز دارد. گاهی بیمه‌های درمانی تکمیلی نیز در این زمینه مفید هستند.

درد پر کردن دندان با لیزر

ترمیم دندان با لیزر دارای مراحل پیچیده‌ای نیست و مزایای بسیار زیادی دارد. همانطور که در ابتدا ذکر شد، اغلب در هنگام پر کردن دندان با لیزر، از بی‌حسی استفاده نمی‌شود. البته در مواردی که میزان عفونت و خرابی دندان بیشتر باشد، امکان استفاده از آمپول بی‌حسی نیز وجود دارد. اما در واقع با استفاده از دستگاه لیزر، دیگر بیمار درد چندانی احساس نخواهد کرد. البته در صورت تمایل بیمار، امکان به کارگیری مواد بی‌حسی نیز وجود دارد.

در دنداپزشکی بدون درد از دستگاه لیزر استفاده می‌شود. این روش امروزه جایگزین مناسبی برای روش‌های قدیمی است. بسیاری از بیماران دارای شرایط خاص هستند و نمی‌توانند از آمپول‌های بی‌حسی استفاده کنند. به همین دلیل استفاده از لیزردرمانی در دندانپزشکی، از اهمیت بالایی برخوردار است. این روش امروزه در کلینیک‌های مجهز به فناوری روز دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت عدم احساس درد، دیگر نیازی به استفاده از آمپول و ژل بی‌حسی وجود ندارد. همچنین کم‌ترین میزان خونریزی در صورت استفاده از لیزر، اتفاق می‌افتد. همچنین خطر عفونت دندان بیمار بسیار کمتر و روند بهبودی نیز آسان‌تر است. بنابراین بسیاری از پزشکان این روش را به بیمار توصیه می‌کنند.

ماندگاری پر کردن دندان با لیزر

میزان ماندگاری پر کردن دندان به عوامل متعددی بستگی دارد. اما در صورت استفاده از دستگاه لیزر برای این کار، مسلما مراحل به صورت دقیق‌تری انجام می‌شود. در نتیجه کارها با دقت بیشتری صورت می‌گیرند. همچنین ماندگاری پر کردن دندان با لیزر نیز بیشتر خواهد شد. میزان ماندگاری ترمیم دندان با لیزر به نوع مواد آن نیز بستگی دارد. این موضوع موجب می‌شود که برای این کار بیماران به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنند. تنها در این صورت است که می‌توان از کیفیت مواد مخصوص پر کردن دندان، اطمینان حاصل کرد. در کلینیک تخصصی دکتر مریم امیدی از بهترین مواد برای پر کردن استفاده خواهد شد.

پر کردن دندان و درمان کانال ریشه

زمانی که شما به علت درد به دندانپزشک مراجعه می‌کنید، پزشک در مرحله اول دندان شما راه به طور کامل بررسی می‌کند و اگر مشکل جدی باشد، مجبور درمان کانال ریشه و یا جراحی دندان می‌شود. در صورتی که مشکل سطحی باشد، پرکردن دندان کافیت می‌کند.

با توجه به مزایای پر کردن دندان با لیزر، اغلب بیماران این روش درمانی را به روش‌های سنتی و قدیمی ترجیح می‌دهند. خوشبختانه معایب خاصی برای این شیوه از پر کردن، وجود ندارد. این موضوع به میزان دقت دستگاه لیزر در ایجاد حفره و خروج آلودگی دندان نیز مرتبط است. بنابراین در صورتی که قصد پر کردن دندان را دارید، این روش درمانی را به شما توصیه می‌کنیم. در واقع اغلب افراد به دنبال روش‌های کارآمد و سریع هستند. رفع مشکلات دندان که ناشی از پوسیدگی آن است، با استفاده از لیزر بسیار ساده‌تر از گذشته است و ماندگاری آن نیز قطعا بیشتر خواهد بود.

4 دیدگاه برای “پر کردن دندان با لیزر