لیفت لثه با لیزر

لیفت لثه با لیزر به دلیل سرعت و دقت بیشتر، جایگزین مناسب روش‌های قدیمی است. اصلاح لبخند (Gummy smile) به دلیل وجود یک لایه بافت اضافی از لثه روی دندان انجام می‌شود. با استفاده از لیزر درمانی، جراحی لیفت لثه با لیزر بدون درد و راحت‌تر انجام خواهد شد. بسیاری از افراد به دلیل وجود این مشکل اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و خجالت می‌کشند. اغلب این روش، برای زیبایی لبخند انجام می‌شود. اما گاهی نیز برای برداشتن عفونت در بافت لثه کاربرد دارد. برای زیبایی ظاهری با استفاده از لیزر، بافت را برش داده و ارتفاع دندان را تغییر می‌دهند.

با پیشرفت تکنولوژی روش‌های نوین جایگزین شیوه‌های قدیمی شدند. استفاده از تیغ جراحی دیگر در دندانپزشکی کاربردی ندارد و اغلب پزشکان با استفاده از لیزر، اعمال مختلف را انجام می‌دهند. در کلینیک تخصصی دکتر مریم امیدی در شیراز نیز تمامی خدمات با توجه به فناوری روز دنیا ارائه می‌شوند.

دلایل ایجاد لبخند لثه‌ای

دلایل متعددی برای ایجاد لبخند لثه‌ای وجود دارد. این نوع لبخند برای فرد چندان خوشایند نیست و ظاهر زیبایی ندارد. به همین دلیل پزشکان لیفت لثه با لیزر را به بیمار پیشنهاد می‌دهند. گاهی لثه بیمار بخش زیادی از دندان وی را، پوشش داده‌است. این نوع پوشش با نام فوران منفعل نام‌گذاری شده‌است. این مشکل باعث ایجاد لبخند لثه‌ای می‌شود.

در برخی از مواقع رشد بیش‌از‌حد دندان‌های جلویی، موجب رشد لثه می‌شود که به آن اکستروژن دندانه آلوئولار می‌گویند. همچنین ممکن است ابعاد لثه مناسب باشد اما به دلیل نازکی لب بالایی، لبخند لثه‌ای ایجاد شود. در این صورت نیز می‌توان با استفاده از جراحی لیفت لثه با لیزر، مشکل را تا حد زیادی برطرف کرد. لیزر برش بهتر و دقیق‌تری نسبت به جراحی لیفت لثه ایجاد می‌کند. بنابراین نتیجه کار نیز بهتر خواهد بود. به دلیل عدم داشتن عوارض بعد از جراحی نیز، دندان و لثه فرد زیباتر خواهد شد. به طور کلی دلایل ایجاد لبخند لثه‌ای چندان مهم نیستند. بلکه روش ترمیم، بازسازی و برداشت بافت لثه از اهمیت زیادی برخوردار است که همگی در طراحی لبخند موثر است.

لیفت لثه با لیز

لیفت لثه با لیزر بهتر است یا جراحی

امروزه بیشتر کلینیک‌های دندانپزشکی خدمات روز دنیا را در حوزه جراحی دندان، پرکردن دندان، جرم گیری و بروساژ دندان و لیفت لثه ارائه می‌دهند. این خدمات برای ارائه خدمات بهتر به بیمار در نظر گرفته شده‌اند. برخی از بیماری‌ها و یا داروها می‌توانند موجب رشد بیش‌از‌حد لثه شوند. از این رو ظاهر فرد را در هنگام لبخند تحت تاثیر قرار دهند. روش‌های سنتی و قدیمی مانند استفاده از جراحی لثه برای برداشت و یا ایجاد تغییر در آن، دیگر کارایی چندانی ندارد. زیرا علاوه بر زمان‌بر بودن، در افزایش هزینه‌ها نیز موثر هستند؛ بنابراین لیفت لثه با لیزر یک روش جایگزین بسیار مناسب است.

در هنگام استفاده از لیزر، برش لثه با دقت بیشتری انجام خواهد شد. همچنین درد و عوارض بعد از جراحی نیز کم‌تر می‌شود. به همین دلیل بیشتر بیماران و مراجعه‌کنندگان از این شیوه استقبال می‌کنند. همچنین به دلیل افزایش سرعت در برش لثه، تعداد جلسات مورد نیاز برای لیفت لثه کاهش پیدا می‌کند و این موضوع در کاهش هزینه‌ها موثر است.

مزایا و معایب لیفت لثه با استفاده از لیزر

با توجه به مطالب ذکر شده، لیفت لثه با لیزر یک روش پرطرفدار محسوب می‌شود. این محبوبیت به دلیل مزایای بی‌شمار این روش است. اغلب برای انجام جراحی لیفت لثه با لیزر، از آمپول بی‌حسی دندان و یا لیزر استفاده می‌شود. البته گاهی برای این کار نیاز به استفاده از بی‌حسی وجود ندارد. به جرات می‌توان گفت که این روش معایب و عوارض خاصی به همراه ندارد. تمامی مشکلاتی که در هنگام جراحی لثه در گذشته ایجاد می‌شد، در این روش حل شده‌اند. به همین علت اغلب پزشکان لیفت لثه را با استفاده از دستگاه لیزر با به روز‌ترین امکانات انجام می‌دهند. در کلینیک دکتر مریم امیدی تمامی خدمات با مجهرترین دستگاه‌ها قابل انجام است.

روش‌های قدیمی دارای معایب زیادی بودند که علاوه بر ایجاد درد و مشکلات بعد از جراحی، هزینه بیشتری را برای بیمار ایجاد می‌کردند. دکتر مریم امیدی در شیراز با استفاده از امکانات متعدد و استفاده از لیزر، این مشکلات را برای بیماران برطرف کرده‌است.

لیفت لثه با لیزر

قیمت لیفت لثه با لیزر

به دلیل قرار گرفتن جراحی لیفت لثه با لیزر در دسته زیبایی لبخند، هزینه این عمل خارج از تعرفه‌های بیمه پرداخت می‌شود. قیمت مواد اولیه، ابزارهای مورد استفاده و مدت زمان لازم برای ایجاد تغییرات در شکل لثه یا بافت آن، روی قیمت نهایی لیفت لثه موثر است. در صورت استفاده از لیزر برای این کار، دقت و سرعت افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه مدت زمان کم‌تری برای انجام آن صرف خواهد شد. این موضوع موجب می‌شود که هزینه لیفت لثه نیز کاهش پیدا کند. به طور کلی قیمت جراحی و لیفت لثه به وسیله لیزر به عوامل متعددی بستگی دارد.

  • هزینه مواد اولیه مورد استفاده برای لیفت لثه
  • تعداد جلسات مورد نیاز برای جراحی با لیزر
  • قیمت ارز
  • تعرفه‌های دندانپزشکی

همانطور که گفته شد گاهی برای برداشت بافت عفونی لثه، این اقدام انجام می‌شود. بنابراین ممکن است برخی از بیمه‌های درمانی تکمیلی، هزینه‌های ناشی از آن را پرداخت کنند. البته از طرف بیمه نیز تعرفه‌ مشخصی تعیین خواهد شد. هر ساله تعرفه‌های دندانپزشکی با تغییراتی همراه هستند. بنابراین با توجه به این تعرفه‌ها می‌توان قیمت نهایی را در هر سال مشخص کرد.

تماس با کلینیک دندانپزشکی دکتر مریم امیدی

برای دریافت اطلاعات بیشتر از کلینیک دکتر مریم امیدی، می‌توانید با شماره 07136494982 و یا 09032007974 تماس حاصل نمایید و نوبت ویزیت بگیرید.

کلام آخر

امروزه روش‌های نوین و متکی بر فناوری روز، موجب افزایش سرعت و کیفیت اعمال جراحی شده‌اند. لیفت لثه با لیزر نیز یکی از روش‌های جدید در این راستا است که با استقبال بیماران مواجه شده‌است. اغلب مراجعه‌کنندگان به مطب دندانپزشکی این روش را به جای شیوه‌های قدیمی انتخاب می‌کنند. زیرا علاوه بر کاهش عوارض بعد از جراحی، هزینه انجام آن نیز کم‌تر است. برای برش دقیق لثه نمی‌توان به تیغ جراحی اطمینان کامل کرد. اما لیزر یک برش یکدست و دقیق را ایجاد خواهد کرد. در نتیجه زیبایی ظاهری دندان نیز بیشتر می‌شود.

اصلاح خط لبخند یکی از اعمال جراحی پرطرفدار است که امروزه با لیزر انجام می‌شود. لبخند لثه‌ای به عنوان تهدیدی برای سلامتی محسوب نمی‌شود. اما این موضوع می‌تواند روی اعتماد به نفس فرد تاثیر منفی داشته‌باشد. علاوه بر این در صورت عدم جراحی لیفت لثه با لیزر، امکان پوسیدگی در بخش زیرین خط لثه وجود دارد. همچنین مشکلاتی در بخش تاج دندان بروز می‌کند و از نظر بهداشتی نیز تمیز کردن این ناحیه دشوار است.

4 دیدگاه برای “لیفت لثه با لیزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *