جرم گیری دندان با لیزر

جرم گیری دندان با لیزر

برای حفظ سلامت دهان و دندان و پیشگیری از مشکلات آن، جرم گیری دندان با لیزر امری مهم است. این روش جایگزین مناسبی به جای شیوه‌های قدیمی دستی جرم‌گیری دندان می‌باشد. تمیز کردن دندان‌ها و بخش‌های بالایی ریشه، موجب سفید شدن آن می‌شود. به همین دلیل سفید کردن دندان با لیزر، کاربرد بسیار زیادی در این زمینه دارد. یکی از مزیت‌های جرم گیری، درمان بیماری‌ و عفونت‌های خفیف لثه و از بین بردن پلاک دندان است. سطح دندان‌ها با استفاده از این شیوه، صاف و یکدست می‌شود.

جرم گیری و بروساژ دندان با استفاده از لیزر می‌تواند موجب رفع بوی بد دهان شود. اغلب کسانی که دندان‌های زرد و کدری دارند، با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. گاهی آزمایش‌های مختلفی برای یافتن علت بوی بد دهان توسط پزشکان تجویز می‌شود؛ اما این مشکل در واقع تنها یک دلیل مشخص دارد و آن هم وجود پلاک و جرم روی دندان است. علاوه بر ایجاد این مشکلات، لایه زرد به مرور زمان موجب ایجاد حفره روی دندان می‌شود. روش‌های دستی امروزه برای جرم گیری کاربرد چندانی ندارد و شیوه های جدید مرسوم‌تر می باشند. با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیق در این باره به شمار ارائه دهیم. همچنین در مطب دندانپزشکی دکتر مریم امید در شیراز تمامی خدمات جرم‌گیری دندان، با جدیدترین تجهیزات انجام می‌شود.

جرم گیری دندان با لیزر در شیراز

امروزه جرم گیری دندان با لیزر به عنوان یک روش پیشرفته کاربرد بسیار زیادی دارد. مطب تخصصی دکتر دندانپزشکی دکتر مریم امیدی در شیراز نیز خدمات متنوعی در این رابطه به افراد ارائه می‌شود. در صورتی دندان دارای جرم باشد، با استفاده از ابزار اولتراسونیک، پلاک‌ها برداشته می‌شوند. سری فلزی این ابزار با ایجاد لرزش، موجب پاک شدن جرم دندان می‌شود. برای شستن جرم روی دندان بعد از جرم‌گیری، از اسپری آب استفاده می‌شود. گاهی به دلیل وجود عفونت در بافت پوششی لثه، به صورت همزمان از کورتاژ لثه نیز استفاده می‌شود. بنابراین به طور کلی علاوه بر روش دستی، دو روش دیگر برای جرم گیری کاربرد بیشتری دارند.

  1. استفاده از ابزار اولتراسونیک
  2. جرم گیری دندان با کورتاژ لثه

در این نوع جرم‌گیری‌ها، به دلیل استفاده از لیزر، بافت لثه سالم می‌ماند. دکتر امیدی در کلینیک تخصصی خود در شیراز این مراحل را در 2 الی 4 جلسه به صورت تخصصی انجام می‌دهد. استفاده از بی‌حسی موضعی قبل از جرم گیری دندان با لیزر، امری ضروری است؛ زیرا بیمار ممکن است درد را در این صورت تجربه کند. به طور کلی سفید کردن دندان با لیزر نیز به دو روش قابل انجام است:

  1. سفید کردن دندان با روش BT Cool
  2. روش زوم برای سفید کردن دندان با لیزر

جرم گیری دندان با لیزر

درد جرم گیری دندان با لیزر

جرم‌گیری دندان معمولا نسبت به پر کردن دندان یا کشیدن دندان درد کم‌تری دارد. با این حال نیز دندانپزشک برای جلوگیری از درد‌های احتمالی، از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. درد جرم گیری دندان با لیزر با این روش کاملا نامحسوس خواهد بود. گاهی اوقات جرم دندان و پلاک‌های روی آن بسیار زیاد است. در این صورت به طور حتم لثه‌ها نیز ملتهب هستند. به همین دلیل امکان بروز درد در این حالت بیشتر است. معمولا نیز پزشک قبل از انجام جرم‌گیری دندان با لیزر، دندان فرد را معاینه می‌کند. در صورتی که عفونت لثه زیاد باشد، امکان تجویز آنتی بیوتیک نیز وجود دارد. همچنین قبل از کامپوزیت دندان و با لمینت دندان بهتر است جرم‌گیری انجام شود.

جرم گیری با کورتاژ لثه برای کاهش درد

اغلب جرم گیری دندان با کورتاژ لثه، روش مناسبی برای کاهش التهاب است. به طور کلی درد جرم‌گیری و سفید کردن دندان با لیزر در مقایسه با سایر اعمالی که در کلینیک روی دندان انجام می‌شود، بسیار ناچیز است. تنها در موارد خاصی، امکان بروز درد وجود دارد. به دلیل استفاده از لیزر، سرعت جرم گیری کم‌تر و در نتیجه درد ناشی از آن نیز گذرا می‌باشد. در واقع با استفاده از بی‌حسی موضعی عملا بیمار دردی احساس نخواهد کرد. استفاده از آمپول بی‌حسی دندان برای این کار چندان کارایی ندارد و با استفاده از یک ژل بی‌حسی نیز امکان جرم‌گیری وجود دارد.

جرم گیری با کورتاژ لثه

هزینه جرم گیری دندان با لیزر در شیراز

امروزه روش‌های درمانی متنوعی برای جرم‌گیری دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورتی که از لیزر برای این کار استفاده شود، هزینه با توجه به تعداد جلسات و وضعیت دندان بیمار تعیین می‌شود. هزینه جرم‌گیری دندان با لیزر با توجه به نوع خدمات کلینیک دندانپزشکی نیز متفاوت است. برای تعیین قیمت ابتدا بیمار توسط پزشک معاینه می‌شود. گاهی به دلیل تحلیل رفتن لثه و عقب نشینی آن، ممکن است نتیجه مطلوبی حاصل نشود. در هر صورت قیمت جرم‌گیری با لیزر تا قبل از معاینه قابل تخمین نیست.

بیمار بلافاصله بعد از جرم‌گیری دندان، می‌تواند نتیجه کار را مشاهده کند. به همین دلیل استفاده از لیزر برای جرم‌گیری موجب افرایش سرعت در این کار می‌شود. علاوه بر این، نتیجه بهتری از این طریق حاصل می‎‌شود. برای کسانی که به بهداشت دهان و دندان خود بی‌توجه هستند، این شیوه انتخاب مناسبی است. اما بعد از جرم‌گیری دندان باید مراقبت‌های روتین در مورد دندان انجام شود. این روش منجر به کاهش پوسیدگی دندان و جلوگیری از ایجاد التهاب در لثه‌ها خواهد شد.

برای اطلاع دقیق از هزینه جر‌م‌گیری به کمک لیزر، می‌توانید با شماره 07136494982 و یا 09032007974 تماس حاصل نمایید و نوبت ویزیت بگیرید. پس از معاینه و بررسی دکتر مریم امیدی، دندانپزشک متخصص در شیراز، هزینه را به شما اعلام خواهد کرد.

تماس با کلینیک دندانپزشکی دکتر مریم امیدی

کلام آخر

اهمیت به بهداشت دهان و دندان موجب جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با گوارش می‌شود. وجود لایه‌های زرد رنگ روی دندان علاوه بر زیبا نبودن، موجب پوسیدگی دندان نیز می‌شوند. علاوه بر این، امکان بروز بیماری‌های مختلف در صورت عدم رسیدگی به دندان نیز وجود دارد؛ بنابراین جرم گیری دندان با لیزر، یک روش مناسب و فوری جهت از بین بردن این لایه‌ها است.

بیشتر افراد تصور می‌کنند که با جرم‌گیری و سفید کردن دندان با لیزر، مینای دندان از بین می‌رود و شکننده می‌شود. در حالی که با وجود روش‌های جدید و استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند لیزر، دیگر این مشکلات ایجاد نخواهد شد و تنها لایه جرم از روی دندان برداشته می‌شود. به طور کلی استفاده از لیزر موجب منسوخ شدن سایر روش‌های دستی برای جرم گیری دندان شده است. اکثر بیماران را نیز رو‌ش‌های جدید را به روش‌های سنتی و دستی ترجیح می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *