جراحی لیفت لثه

جراحی لیفت لثه

جراحی لیفت لثه یکی از جراحی‌های زیبایی است که توسط دندانپزشکان در شیراز و سایر شهرها انجام می‌شود. آیا طول لثه شما نیز بلند است؟ احساس می‌کنید که برای داشتن لبخندی زیباتر نیاز به جراحی لیفت لثه دارید؟ با همراه باشید.

جراحی لیفت لثه چیست؟

جراحی لیفت لثه یا کانتورینگ، یک روش برای اصلاح لبخند و زیبایی لثه است. این روش برای کسانی مناسب است که دارای لثه‌های کوتاه یا بلند هستند. همچنین ممکن است خط لثه تراز نباشد و به همین علت نیاز به اصلاح داشته باشد. در واقع لیفت لثه برای ایجاد زیبایی ظاهری است و لثه اضافی برداشته خواهد شد. بازسازی و ترمیم لثه در این جراحی در اولویت قرار دارد. این روش عمدتا ضرورت پزشکی ندارد؛ اما تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی فرد دارد.برای جراحی لثه از طریق لیفت روش‌هایی مانند جنیجیوکتومی وجنجیوپلاستی کاربرد دارند. در هر کدام از این روش‌ها، مشکلات مربوط به ظاهر و زیبایی لثه برطرف می‌شوند.

در کلینیک دندانپزشکی دکتر مریم امیدی در شیراز نیز، لیفت لثه با شیوه‌های به‌روز قابل انجام است. برداشت و یا تغییر شکل بافت لثه، می‌تواند برای لثه‌های با بافت اضافی کاربرد داشته باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر از کلینیک دکتر مریم امیدی، می‌توانید با شماره 07136494982 و یا 09032007974 تماس حاصل نمایید و نوبت ویزیت بگیرید.

جراحی لیفت لثه

دلایل لیفت لثه

لیفت لثه به دلیل موارد زیر انجام می‌شود:

  • لبخند لثه‌ای و طراحی لبخند
  • عقب رفتن لثه‌ها
  • زیاد بودن بافت لثه

انواع لیفت لثه

لیفت لثه به دو شکل زیر انجام می‌شود:

  • جراحی لثه (gingivectomy)

جراحی لثه به معنای برش دادن لثه برای بالا و یا پایین آوردن آن است. در این صورت دندان‌ها با صورت متقارن و با ظاهری زیبا دیده می‌شوند.

  • افزایش طول تاج دندان (crown lengthening)

این روش ناهنجاری و نازیبا بودن لثه و دندان را برطرف می‌کند. در این روش بافت لثه برداشته می‌شود.

نحوه جراحی لیفت لثه

کانتورینگ یا جراحی لیفت لثه، توسط هر دندانپزشک به شیوه‌های مختلف انجام می‌شود. به همین دلیل جراحی لیفت لثه ممکن است به طرق متنوعی انجام شود. اما اساس و روش اصلی این شیوه‌ها یکی است. کانتورینگ در مطب قابل انجام است و اغلب در یک جلسه به طور کامل صورت می‌گیرد. بهتر است برای انجام آن از بی‌حسی موضعی استفاده شود. زیرا ایجاد تغییر در لثه یا عمل برداشتن بافت آن ممکن است، دردآور باشد. در صورت استفاده از لیزر توسط دندانپزشک، بافت نرم با ابزار خاصی برش داده می‌شود. نام این ابزار اسکالپل است و ظاهری شبیه به چاقو دارد. برای اینکه سطح بیشتری از دندان مشخص شود، از این ابزار استفاده  می‌شود. گاهی برای ثابت ماندن بخیه روی دندان، لثه بخیه زده می‌شود.

گاهی ممکن  است لثه پس‌روی داشته باشد که در این صورت به لثه بافت اضافه می‌شود. ممکن است بافت از بخش‌های دیگر دهان دریافت شود. سپس بافت برداشته شده، به اطراف دندان اضافه شود. در این صورت خط لثه به شکل زیبایی ترمیم و بازسازی می‌شود. همچنین اگر می‌خواهید دندانی زیبا و براق داشته باشید می‌توانید چند ماه بعد از جراحی لثه کامپوزیت دندان و و یا لمینت دندان انجام دهید.

مدت زمان مورد نیاز برای کانتورینگ لثه

گستردگی بافت لثه ممکن است روی مدت زمان جراحی لیفت لثه تاثیرگذار باشد. اما معمولا این عمل در حدود 1 الی 2 ساعت طول می‌کشد. گاهی به دلیل وجود عفونت یا زیاد بودن بافت لثه، ممکن است در جلسات بعدی، لیفت به طو کامل انجام شود.

هزینه جراحی لیفت لثه

جراحی لیفت لثه که یکی از روش‌های رایج برای اصلاح طرح لبخند است، با توجه به نوع مشکل بیمار قیمت‌گذاری می‌شود. بنابراین قبل از هرچیز باید نوع مشکل توسط دندانپزشک بررسی شود. در این صورت هزینه لیفت لثه در بیماران مختلف متفاوت خواهد بود. قیمت مواد اولیه، قیمت ارز، نوع بیمه درمانی و … می‌توانند در تعیین قیمت لیفت لثه موثر باشند. این قیمت‌ها هرساله با تغییراتی همراه هستند. بدون شک دندان‌های سفید و دارای ابعاد مناسب، زیبایی لبخند را بیشتر می‌کنند. لثه برخی از افراد بیش از حد معمول موجب کوچکی دندان شده است. در حقیقت روی دندان را پوشانده است و این مشکلات روی زیبای لبخند تاثیرگذار هستند.

هزینه جراحی لیفت لثه

هزینه جراحی لیفت لثه به چه بستگی دارد

به طور کلی قیمت جراحی لیفت لثه به عوامل مختلفی بستگی دارد.

  • تاثیر نوع مشکلات لثه در هزینه جراحی و لیفت
  • میزان عفونت لثه
  • قیمت مواد اولیه
  • قیمت ارز
  • تعداد جلسات مورد نیاز برای لیفت لثه
  • اندازه لثه

همانطور که ذکر شد، اندازه و بلندی لثه نیز در تعیین هزینه نهایی لیفت موثر است. برش لثه اغلب با استفاده از روش‌هایی مانند لیزر و یا تیغ جراحی انجام می‌شود. طبیعتا نوع روش جراحی نیز، روی قیمت نهایی تاثیر دارد. هنگامی که بخش‌هایی از لثه برش داده می‌شوند، بعد از اتمام کار لثه‌ها را بخیه می‌زنند. در صورتی که برای برداشتن لثه از لیزر استفاده شود، دیگر نیازی به بخیه نیست. در نتیجه لثه خونریزی کمتری نیز خواهد داشت.

قیمت لیفت لثه با توجه به شکل آن

شکل و ظاهر لثه نیز ممکن است در قیمت لیفت آن موثر باشد.مثلا لثه برخی از بیماران، بخش زیادی از دندان را پوشانده است. در این صورت باید از عمل کانتورینگ لثه با استفاده از روش جنجیوکتومی انجام شود. با این عمل جراحی بافت اضافی لثه به طور کامل برداشته می‌شود. این عمل ممکن است نسبت به روش‌های دیگر هزینه متفاوتی داشته باشد. کاهش میزان عمق بین دندان و لثه نیز از دیگر مزایای انجام این نوع جراحی است. این نوع عمل علاوه بر جنبه زیبایی، به دلیل پزشکی انجام می‌شود. اما روش جینجیوپلاستی اغلب به دلیل ایجاد تغییر در شکل لثه کاربرد دارد.

بنابراین این جراحی جزء جراحی زیبایی دهان و دندان محسوب می‌شود. در نتیجه بیمه درمانی تعرفه‌های مربوط به این روش را پرداخت نمی‌کند و باید به صورت آزاد محاسبه شود.

تماس با کلینیک دندانپزشکی دکتر مریم امیدی

کلام آخر

در کلینیک تخصصی دکتر مریم امیدی، جراحی لیفت لثه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا انجام می‌شود. اغلب به دلیل مهارت دنداپزشک، این جراحی در مدت زمان کوتاهی قابل انجام است. عمل لیفت لثه عمدتا برای زیبایی طرح و خط لبخند کاربرد دارد. این مشکل می‌تواند روی اعتماد به نفس فرد در هنگام لبخند تاثیر مستقیم داشته باشد. بسیاری از افراد از انجام این عمل رضایت کافی را دارند و نسبت به انجام آن اقدام می‌کنند.

با توجه به استفاده از بی‌حسی موضعی، بیمار در طی جراحی دردی را احساس نخواهد کرد. ممکن است بعد از عمل لیفت لثه، بیمار در این ناحیه درد ناچیزی را حس کند. این میزان از درد با توجه به نوع بافت لثه و حجم برداشت از آن، متفاوت است. داروهای مسکن مانند استامینوفن در این صورت توسط پزشک تجویز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *